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new memeber needs help

Posted: Mon Dec 11, 2006 10:38 pm
by ducapiero
Hi to everyone i'm Piero from italy i'm 22 and i buy the dke two years ago....i fitted with your articles mikuni and a the complete wiring upgrade....
but after this last modification the motorbike went with only one cilinder :sad: i made exams with the electronic tester and i noticed that negative impulse does not arrive to the coil of the cilinder,only the vertical has the two signals,i tried with the cdi units but both function...
i don'tknow what to do...
many thanks and i'm very sorry for my english :oops:

Posted: Mon Dec 11, 2006 11:00 pm
by ducapaso
Ciao, Piero, da dove esattamente in Italia? (magari sei vicino a qualcuno che ti può dare una mano!)
Esattamente cosa intendi per "negative impulse"?
Comunque potrebbe essere un problema di cablaggio... I cablaggi originali del paso non sono il meglio in fatto di affidabilità! :ugh:
Prova a controllare la continuità dei singoli fili sui piedini tra le unità elettroniche e le bobine, potresti trovare il tuo problema!
Facci sapere

Posted: Mon Dec 11, 2006 11:08 pm
by ducapaso
Again in english...
Hi, piero, where exactly in italy? (you might happen to be very near to someone that can help you! :thumbup: )
What do you precisely mean with "negative impulse?"
However that might be a wiring trouble... Stock paso wiring weren't the best about quality! :ugh:
Try testing any single wire impedence upon the pins of the cdi and coils, you can find there your trouble!
let us know the updating

Posted: Mon Dec 11, 2006 11:34 pm
by ducapiero
ah meno male in italiano :D complimenti per il tuo scarico e grazie per la risposta,mi spiego meglio:ho provato a far partire la moto dopo aver montato i carburatori mikuni e aver messo i due relays
e mi andava sempre ad un cilindro,ho smontato la pipetta della candela e ho visto che non c'era scintilla,ho messo il tester sui due cavi che dalla centralina arrivano alla bobina e ho visto che il segnale positivo arrivava il negativo no!solo che verificando col tester non è un problema di centraline ne di filo interrotto....
mi chiedevo se potevo prendere il negativo dall'altra bobina ma mi hanno sconsigliato di farlo e probabilmente hanno ragione :laugh: ...è una settimana che non so come risolvere l'ennesimo problema....

Posted: Mon Dec 11, 2006 11:35 pm
by ducapiero
ah dimenticavo sono di Napoli :cool:

Posted: Mon Dec 11, 2006 11:36 pm
by ducapiero
I'm from Naples :cool:

Posted: Tue Dec 12, 2006 6:23 am
by persempre907
E la bobina? Se hai controllato che i fili sono OK e anche la centralina va bene....
Facci sapere.
Sono di Napoli anch'io anche se vivo a Roma da anni.
Ai tempi, quando avevo qualcosa in disordine sul mio primo Paso 906 facevo un salto da Zasso, zona Piazza Amedeo, che era principalmente un meccanico Moto Guzzi ma riusciva a mettere le mani su tutto.
Ma stiamo parlando di dieci anni fa....

Ciao

Posted: Tue Dec 12, 2006 6:33 am
by persempre907
Have you checked the coil? If the wires are OK and also the ECU is working...
Let us know.
I'm from Neaples too, but I'm living in Rome from many years.
When I was in Naples, when I had some trouble on my first bike, a Paso 906, I used to go to Zasso, near P.zza Amedeo. He principally used to repair the Moto Guzzi, but he could fix all the bikes.
But, I'm talking about 10 years ago.
Ciao

Posted: Tue Dec 12, 2006 9:25 am
by ducapiero
quando accendo il contatto individuo i due fili che vanno sulla bobina del cilindro orizzontale e non passano 12 volt tra l'uno e altro e ho visto che il problema è del segnale negativo che non arriva...per quanto riguarda i meccanici son la mia crce ne avevo trovato uno ottimo ma è andato in pensione,sto cercando di ricontattarlo pare che lavori privatamente....

Posted: Tue Dec 12, 2006 9:32 am
by ducapiero
When i turn the keys on i saw that on the coil does not arrive both signals,the negative signals don't appears on the cable only the positive signals arrive...immake many test and i see that the negative cable is not stopped...i don't know what to do..
and for the rest is so hard to find a good mechanic my own ceased his activity for age,now i'm trying to contact him cause he's working for private...

Posted: Tue Dec 12, 2006 1:43 pm
by persempre907
Quindi non arriva proprio corrente sulla bobina?
Però tu dicevi che la centralina funziona :confused: :confused: .
E il collegamento dalla centralina alla bobina, come d'altronde ha detto subito Nicola?
Ciao

Posted: Tue Dec 12, 2006 1:49 pm
by persempre907
So, the current don't come to the coil, but you said the ECU works well.
Have you checked the wire beetween the ECU and the coil, as Nicola told earlier?
Ciao

Posted: Tue Dec 12, 2006 2:12 pm
by ducapiero
adesso col tester un'altra novitàil filo azzurro-giallo che va alla bobina dalla centralina mi da una polarità inversa,come se fosse positivo quando invece è negativo, :screwy: ,i fili dalla bobina alla centralina li ho tracciati col tester ,non sono interrotti,ho provato anche ha verificare il segnale che parte dalla centralina direttamente sul suo spinotto e anche qui mi inverte la polarità,
filo arancione-,filo azzurro-giallo +....
aiutatemi voi :sad:

Posted: Tue Dec 12, 2006 2:16 pm
by ducapiero
some new news with the tester the blu-yellow feed that runs negative signals on coil had positve signals ,and with the tester on the ecu i saw that the signal is inverted orang feed is negative blu-yellow positive :sad:
help me...

Posted: Tue Dec 12, 2006 3:49 pm
by Desmo_Demon
ducapiero wrote:some new news with the tester the blu-yellow feed that runs negative signals on coil had positve signals ,and with the tester on the ecu i saw that the signal is inverted orang feed is negative blu-yellow positive :sad:
help me...

If you have a positive charge on the orange wire with the working coil, you should have a positive charge on the other coil with that orange wire, too......as all of them are connected.

Disconnect the blue-yellow wire, and make sure that you have a positive charge on all orange wires. If not, you have a problem with a connection on these wires, somewhere. I'd disconnect the blue-yellow wire at the cdi unit by unplugging the connector, but then check it again with the cdi unit plugged in but the blue-yellow wire disconnected from the coil to see if there is a difference.

I don't know where to go from this point....yet.....but not having a positive charge on the one orange wire does not seem correct, so check that first.